• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Olaz (37)

Merken
Sale
Olaz Total Effects 7 Serum 50 ml
Olaz Total Effects 7 Serum 50 ml
18,80 15,99
Toon 1 - 24 van 37

Olaz

Olaz heeft verdiepende kennis van huidveroudering, superieure ingrediënten en formules. Olaz onderzoekt de genealogische wetenschap van huidveroudering. Het transformeren van de huid begint bij het begrijpen van de huid. Door deze kennis ontwikkelen en ontwerpen wetenschappers van Olaz producten die werken. Olaz maakt producten op het gebied van huidverzorging, met de nadruk op verzorging die veroudering tegengaat. De producten van Olaz komen regelmatig als beste uit de test. Olaz organiseert 17 klinische studies per jaar. De producten worden getest door meer dan 8000 vrouwen en worden dagelijks door maar liefst 20 miljoen vrouwen gebruikt.

De Zuid-Afrikaanse Dinah Wulff, echtgenote van Unilever-chemicus Graham, was gefrusteerd met de dagcrèmes die in de jaren '50 op de markt waren. Deze bestonden uit vettige, wasachtige substanties die de huid er vettig uit lieten zien. Graham besloot daarom om in zijn thuislaboratorium een product te ontwikkelen dat aan alle wensen van zijn vrouw Dinah voldeed; vochtinbrengend, bescherming biedend en de huid een soepele en matte structuur gevend. Het moest de eigenschappen bezitten van de vloeistoffen die de huid zelf produceert. Na lang experimenteren vond hij de juiste combinatie van ingrediënten. Het kreeg de naam 'Oil of Olay'. Olay is afgeleid van de Engelse naam van het ingrediënt lanoline. Deze stof komt voor in schapenwol.

Vervolgens werd het product op de markt gebracht en het werd als snel een commercieel succes in Zuid-Afrika. Eind jaren '50 betrad Olaz de internationale markt. Na de overname van Procter and Gamble in 1985 werd de naam van 'Olay' in verschillende landen aangepast, in Nederland bijvoorbeeld naar 'Olaz'. Sinds die overname heeft Olaz andersoortige producten geïntroduceerd, waaronder cleansers, hypoallergene varianten, huidspecifieke crèmes, zeep en bodywash.

Olaz heeft gebruik gemaakt van vele bekende gezichten voor hun campagnes, zoals Angela Bassett, Kim Cattrall en het iconische supermodel Twiggy.